Accessos i transport

IniciAccessos i transport

Accessos

Per la carretera C-13 fins a la cruïlla de l’embassament de la Torrassa i, des d’allà, per la LV-5004 fins al poble d’Espot.

A l’estiu s’arriba amb cotxe particular fins a l’aparcament de l’entrada del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici (Prats de Pierró). Des d’aquí es pot seguir a peu fins a l’Estany de Sant Maurici per un sender ben indicat (“La ruta de l’isard”, 1 h.) i, des Sant Maurici fins a Amitges, continuar per una pista, també ben indicada (1.45 h.).

Hi ha l’opció d’agafar el servei de Taxis (973 624 105) per pujar fins a Sant Maurici, l’estany de Ratera, o el mateix refugi.

De l’1 de desembre fins a setmana santa, no es pot pujar amb cotxe fins l’aparcament degut a la neu i al gel que poden cobrir la carretera. Tant sols els taxis i vehicles autoritzats poden pujar. Cal deixar el cotxe a Espot.

Accessos i transport

Transports públics

Des de Lleida o Barcelona, amb els autocars Alsa, fins a l’embassament de la Torrassa (C-13), entre els pobles d’Escaló i La Guingueta. Aquí surt la desviació d’Espot (8 Km.). D’Espot a l’entrada del Parc hi ha 4 Km.

Des de la parada de l’autocar fins a Espot i l’entrada del Parc, no hi ha cap servei de transport públic regular. Per tant, si no s’ha concertat un taxi, caldrà fer aquests trams de carretera a peu o en auto-stop.

Bus del Parc del 21/6 al 30/9

El Bus del Parc connecta a l’estiu Espot amb la Val d’Aran, Boí i La Pobla de Segur. El servei el realitza també la companyia Alsa.